Belangenbehartiging
De klantenraad is een representatieve afspiegeling van de klantgroepen van Alcander. Dit betekent dat vertegenwoordigers van bijvoorbeeld ouderen, jongeren of allochtonen in de klantenraad zitten. De leden van de klantenraad hoeven zelf geen klant te zijn van Alcander. Zij moeten wel in staat zijn de belangen van een klantgroep te behartigen.
Ook lid van de Klantenraad worden?
Lijkt het u interessant om lid van de Klantenraad te worden en herkent u zich in onderstaande beschrijving?
- U kunt zich gemakkelijk verplaatsen in de situatie van onze klanten;
- U bent in staat om de belangen van onze klanten te vertegenwoordigen;
- U durft een standpunt in te nemen;
- U vindt het een uitdaging om advies te geven over allerlei zaken die uw ‘achterban’ aangaan;
- U vindt heeft geen moeite met het lezen en interpreteren van beleidsstukken.
Dan is lid worden van de klantenraad wellicht iets voor u!
Scholing
U hoeft niet te voldoen aan een bepaald opleidingsniveau. Betrokkenheid bij het wel en wee van de klanten van Alcander is belangrijker dan opleidingsniveau. Bovendien heeft u recht op een jaarlijkse scholing. Op het gebied van medezeggenschap zijn er regelmatig studiedagen en conferenties waaraan u kunt deelnemen. Voor leden die pas begonnen zijn bij de Klantenraad, is er een interessante startcursus.
Hoeveel tijd kost het?
Gemiddeld vergadert de Klantenraad acht keer per jaar, waarvan drie á vier keer met de bestuurder.
Waarom een klantenraad?
Alcander vindt de medezeggenschap van haar klanten waardevol. Het biedt ons de kans om in te spelen op de behoeften. De klant is er niet voor de organisatie, maar de organisatie is er voor de klant. Medezeggenschap is daarom essentieel. Dit kan het beste worden gegarandeerd door een klantenraad.
Leden van de Klantenraad
Cor van Schendel | Voorzitter |
Karen Hop | Lid |
Saida Tibouch | Lid |
Steven John Haimé | Lid |
Theo Latten | Lid |
Voor meer informatie over de klantenraad kunt u contact opnemen met klantenraad@alcander.nl.